Aug 21, 2009

RaMadhaN MenJeLma


Msuk sja maghrib td, maka tiba la kita smua di bulan ramadhan…yeah..!!

InsyaAllah..ak n mmbr2 smua akan posa pnuh, kpda pmpuan2 smua nnt cepat2 ganti posa..mklumla hgpa x bleh posa pnoh..kan3..yang lpas2 tu da ganti..??..hehehe

Bila BULAN PUASA ja slalu org ckp “jom la kta bca al-Quran..blan posa ni wei ".. “jgn mrah2 di bulan posa ni,,x elok..jgn itu..jgn ini”

Ya mmg btol..tp x brpa tepat…Yang lbih tepat ialaaahh…..kta ptut jadikan ramadhan sbgai MEDIUM utk kta berubah menjadi muslimin dan muslimah yg lbih baik dan juga membanyakkan amal ibadah utk mendapatkan keredhaanNYA

ya la kan, bknnya time bulan posa ja kta kena byk bersabar,

bkan time bulan posa ja kta kna byk2kan amal,

bkannya time bulan posa ja kta kna mcm2 lg la…….

blan lain pon kta ptut amalkan smua tu…So,, jom rmai2 cba kekalkan amal2 kebaikan yg kta buat msa bulan posa pda bulan2 seterusnya…InsyaAllah ak pon akn improve diri ini utk jd lebih baik(chewaahh..azam ni)

Lg stu cuba la buang tabiat buruk…cntohnya kpda y suka korek-korek cium,. eeeeeeeeeeee..henti2 la..haha

Ak juga nak mntak maap kpda smua klu2 ada y bengang kat ak or ak ada wat silap kt hgpa smua.....

AK da maapkan hgpa smua x kira la salah apa2 skalipon

Yg mana x bertegur sapa, bermasam muka dan gaduh2 tu bermaaf-maafan la supaya puasa kta lbih baik dan pnuh keberkatan..xda dendam2..xda marah2..xda kutuk2..xda umpat2..xda bla..bla..bla

Byk lgi ak nak crta pasal bulan posa ni tp xpa..len kali ja la…

Akhir Kata…SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL-MUBARAK

9 comments:

sharamli said...

selamat berpuasa jgk....

eyes143.. said...

slmt bpuase..

Eazy Izzuddin said...

salam ramadhan
selamat berpuasa

Kojack de Alloohaa said...

kpada smua :
yaa..smoga ramadhan kali ini membawa seribu pengertian buat kita..

eKyN said...

salam ramadhan kojack...;)

ok kosong2 balik ek hahaha.

study smart..

p a n y said...

selamat berposer kojack!

Kojack de Alloohaa said...

to ekyn :
ok.. AKU 0-0 EKYN..haha

hg pon sma gud luck in stdy


to pany :
yaa..selamat berpuasa pany

HuDa a.k.a PisTia said...

slmt berpuasa.. :D

Kojack de Alloohaa said...

yaa..selamat berpuasa jugak