Dec 29, 2009

Suami Isteri La Plak

Assalamualaikum..ayuh kembali ke kuliah..yaaaaa ak da pulang ke UMP

OK nak sembang2 sikit, msa cuti aritu mmg byk kenduri kawen yg ak pgi..

TAhniah ak ucapkan kpada smua pengantin baru..SEmoga berbhagia shingga ke anak cucu(Ayat biasa utk pengantin baru ni..)


TETAPI utk bhagia shingga ke anak cucu ni bknnya senang..mcm2 halangan..ada yg snang, ada yg ssh

KAta org CINTA antara suami isteri selalunya akan berkurang dgn masa..btoi ka..??






X jgak kan..ada la sbb2nya kan..SALah satu sbbny ialah bila ada ciri2 or sifat2 yg x disukai antara suami isteri cm kt bwh ni

Ciri2 Suami yg x disukai Isteri :

1. EGO

- besa la laki ego tp kurg2kanla..tolak ansur tu pnting utk kesjahteraan rumah tgga..jgn asyik nak menang ja..cmna nak hepi klu cmtu..pndapat isteri kna trima jgak la kan..


2. MATA KERANJANG

- haaaiiiyyaa..da ada bini watpa nak usha pmpuan lain lg..?? AKAI ADA KA..?? USha isteri sndiri da la..halal da tu..


3. GARANG or BENGIS

- apa rsanya klu asyik kena marah ja..?? mstla x suka kan..nak dkat pon x rela U.. Cntohnya klu ada sekor anjing ganas tgh lpak2, brani ke kta nak dkat ngn dia...Sma la konsepnya kan, snggup ke sorg isteri nak idup ngn suami yg garang & bengis sampai ke tua... Bhya woo..silap skit kna marah pastu hinggap pelempang 2,3 bijik..haa amik hg.. ISH..mst fedup kan..cinta ke mana, syg pon ntah ke mana..


4. KASAR

- rlex la beb..kna la lembut2..cool skit..jgn gejoloh.. pmpuan skakan kelmbutan(klu ada yg ska kasar2 tu spesel kes kot..muahaha) ak pon x ska kasar2..x best la kan..skit woo..tp jgn la lembut cm mak nyah plak..mak pn x ska nyah..aauuww


5. LEMAH

- laki mstla gagah & kuat..isteri akan bgga & bertmbah sygny klu suami kuat..kuat x bermaksud bdan tu kuat n berotot2 tp KUAT IMAN, KUAT PERTAHANKAN ISTERI & RUMAHTANGGA, KUAT or TEGUH PENDIRIAN dan mcm2 kuat lg la.. tp KUAT MENIPU x ska jgak kan..senang kata kuat yg baik la..

hiasan ja..

Ciri2 Isteri yg x disukai Suami :

1. CEMBURU BUTA

- ISH3..x abih2 nak cemburu apa psal hah..?? Percayala akan kestiaan suami tu.. Klu asyik bruk sgka ja, suami tu jd bosan, meluat, geram & mcm2 lg la..ISH getik teman dibuatnye


2. SUKA MENDESAK & MEMINTA

- It's ok klu minta sesuatu dr suami tp jgn desak or minta mcm2 or yg bukan2... Kesian kt suami nak penuhi semua permintaan isteri..YG penting isteri kna pahami suami tu..jgn tau mintak ja..nak rantai la, nak gelang la, nak sofa la, nak almari baru la, nak shopping la,..haih pening..


3.MEMBEBEL

- ni besa la kan..sapa suka kena bebel..?? smua x suka kan..lg2 si suami..terasa cm dirinya x dihormati..haha


4. QUEEN CONTROL

- ni x bleh, itu x bleh..ska2 ati ja nak control..sptutnya KING yg control & berkuasa..haha..SBnrnya suami xdala nak berkuasa sgt..apa yg dia nak cuma hormat dirinya sbgai sorg suami.. Isteri pon watpa la nk control2..xda pekdahnya..taatla kpda suami krana slah satu cara yg mudah bg pmpuan utk masuk syurga adalah dgn mentaati suaminy...ttpi taat kpda suami yg menjalankan tggungjawab, bknnya suami dayus & x bertggungjwab..!!


5.SELEKEH

- haa..pnting ni..isteri kna la berhias skit utk suami..sdap mata memandang..muka x cntik xpa asalkan pandai bergaya..Xpon pkai seksi2 ke,da kawen ni xpa seksi2 utk suami jgak..kui3. Suami mst frust klu dia blik2 keja pastu isteri dia smbut ngn comot & selekehnya..lg la frust klu x smbut..tgok2 tgh tdo baik pnya kt sofa.. apa pny isteri daa..


ITUlah dia..kehangatan CINTA suci yg terjalin antara suami isteri mesti dikekalkan utk kebahagiaan sehingga ke akhir hayat.. So sntiasa tenang & pkir ngn bebaik & elakkan drpd bersikap buruk yg bleh jejaskan hubungan perkahwinan


Baik pnya ckp mcm org da kawen plak..hahaha

OK da abih..kta bertemu lg di waktu & hari yg lain..wooohhooo

Skali lg ak ucapkan tahniah kpda smua mmbr2 yg bru kawen & yg da lama kawen jgak..





Dec 17, 2009

BerSemANGatla UTK Ptg NI..!!

Assalamualaikum.. pa habaq..?? ada baik??

Skrg ni mst ramai yg tgh demam BOLA SEPAK MALAYSIA kan..??
Ak pon sma la..yiiiihhhaaaaaa...ole..!! ole..!! ole..!! malaysia boleh..!!

Alhamdulillah MALAYSIA layak ke final Sea GAMes ke-25 menentang VIETNAM sekaligus memberi harapan emas yg dinanti2 kan selama 20 tahun..

CM besa la kan..bila time cmni rmai plak yg sokong m'sia..bila kalah kena kutuk cmni..
ISH3..kasihan..kurg asam keping btoi la..
Aku pon sama la..kui3..slalu dok lyan EPL ja..bila MALAYSIA ada match, kadang2 ja tgok..adoyaaii


AKAN TATAPI..!! ak ttp rakyat malaysia yg amat cintakan negaraku..!! yeeeaarrrggghhh..!! jom la ramai2 usha match ni :


Final match 25th Sea Games,


MALAYSIA vs VIETNAM


17 DEC 2009, 5.30ptg di tv2..

Bersemangatla ptg ni & Sokong la MALAYSIA dgn spenuh hati...MALAYSIA BOLEH...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Nov 12, 2009

YYYuuhhhuuuUUU

YYYuuhhhuuuUUU…apa habaq smua..da lama ak x ke sni..

SOri la yaa..bz skit…skrg ni tgh bz ngn final exam

EsOk abih ler Final Exam ak tu...Hari ni pn ak ada ak paper sbnrnya:

UNIT OPERATION 1

Date : 12/11/2009

From : 02:30 PM

Until : 05:30 PM

Venue : VDP2A

Abih ja paper ni, ak tgok ada yg terjerit-jerit, tergedik-gedik..hepi barangkali..

TP ak

SDih & KuCiwa..!! SSh Laaa..x abih pon ak buat

ADoyaaaaaaaaaiiiiiiiii….sOKlan cenggitu mmg la bg 3jam x ckup..aaaarrrrggghhh…

Ak pon blikla ke rumah ak kt L10 ni ngn down nya..tgh sdih2 ni gitar kapok jgak yg sudi teman ak ..haha

Ok kawan2 jom nyanyi sesama

nyanyi ikut rentak lgu Aizat Af5 - Hanya Kau Yang Mampu


Ku cuba redakan relung hati,

Unit Ops, Oh kuciwanya ak,

Terlukis di dalam kenangan,,

Bebas bermain di hatiku…

Chorus

Harusnya ak stadi btul-btul,

Padan muka ak x dapat jwab exam,

Cik Fathie(lecturer ak ni) tolongla bg markah byk-byk,

Hanya engkau yang mampu tolong diriku,

Unit OP ohhhhhhh...

Unit OP ohhhhhhh...

Unit OP ohhhhhhh...

Unit OP ohhhhhhh...


HAih..ak kena blaja bebyk lg ngn dia ni :

Prof Christie John Geankoplis


Hgpa kenal x sapa ni..?? ni la dia Prof Christie John Geankoplis..dia la yg tulis buku rujukan Unit OP kta tu kawan2 oi..da tua da pon..

Oit Prof..sudilah kiranya amik sy jadi anak murid PROF..huhu..

Ok ckup2 la ngarut..nak kena stadi utk exam esok plak..

APa2 pon sabo je la..insyaAllah everything will be fine.. kepada sesiapa yg ada exam jgak esok....Gud luck..smoga dpt jawab ngn jayanya..woohhooo

Oct 25, 2009

KaRangaN ManTop..!!


Ahaha..ak dpt stu dokumen brupa karangan drpd ASH..!!

Xtau la nak gelak or nak sdih...wwaahahahaaaahhuuhhuuu..(glak pastu nangis)



klik utk lbih besor
klik utk lbih besor
klik utk lbih besor



Ak ingt dlm drama ja jd cmni.....hehe

Oct 19, 2009

KulOp My Fren

Adoyaaiii…skali lg ak da tgglkan blog ak bersawang………..sori-mori smua..

Ak nak bgtau stu kisah kat hgpa smua…..

Di suatu tempat bernama Kampung Pasir Pendek di negara ISketambatu tggal la Kulop ngn ibunya(Mkcik SEnah)

Al-kisahnya si Kulop ni da kemaruk sngt nak kaWen…

AKAN TETAPi….KulOp ngn ibunya sngt miskin..kais pagi makan nasi kosong..ptg2 plak x berkais(x makan la mksdnya tu).... umah pon xda..dok dlm pondok ja


So klu nak kawen, nak bg bini dia makan apa..?? xkan makan nasi kosong jgak..mst la kena ada umah, kereta n mcm2 lg..senang ckp kena kaya la..kena byk duit..

Melihatkan KuLop yg sdih, Mkcik Senah pn bertindak dan memulakan operasi mencari menantu..hehehe

Stiap pmpuan yg dia jmpa akan ditnykan ngn soklan “Kcik atau besar..??”

Smpai ada skali tu Mkcik Senah kena marah sbb tny soklan tu kt JENAB(pmpuan pling GEMUK dlm kampong)


Mkcik Senah : Kecik atau besar..??

JenaB : eh2 makcik ni..tau la sy besar, nak kutuk2 plak..kang x psal ja sy cepuk muka mkcik yg kerepot tu..bertambah kerepot plak nnt…tua ke x tua sy x kira…huuaarrgghh..bkin panas btul la..huh..!!


Lpas pusing 1 kmpg, x tercapai objektif ibu kulop…

Dia sngt berharap ada pmpuan yg akan jawab kecik..tp smuanya jawab besar..kuciwa btoi…

Ikut teori Mkcik Senah..klu sorg pmpuan tu bg jawapan "kecik" kpda soklan td tu, mksdnya pmpuan tu x perlukan rumah besar, x perlu keta besar, x perlu makan besar n mcm2 besar lg la..hoho..


Tapi..da rezeki kuLop..ada jgak org sudi kawen ngn kulop.. SIAPA…???

JENAB..!! arrrgghh kenapa..??

Of coz la sbb Jenab ska yg kecik2…lgi satu, JeNab rsa klu kawen ngn KulOp, bleh jd kurus & kecik sbb x bleh makan byk..

So termeterai la stu ikatan perkahwinan antara mereka berdua….haaaaaaaaaaaa

Oleh itu, kpda sesiapa yg gemuk,, kawen la ngn org miskin..nescaya bleh dpat bentuk bdan yg anda inginkan..




After Before

Ni la Jenab lpas setahun kawen ngn KulOp..sori ler Jenab ni terseksi plak

Oct 7, 2009

ABih DA...

Peh..agak lama x update, bersawang da pon..haha.. ok ari ni ak nak santai smbil mengarut ja…

5 OCTOBER 2009

Aku terjaga setelah handphone ak terjerit-jerit hasil alarm yg ak set..jam mnunjukkan pkul 6.30pgi..

Ak tgok tentative expoconvo 09 utk hari ni..Pastu ak bawak kuar bju expoconvo yg ak bsuh dgn teknik PERFUMING dan AIR CLEANING(ltak bwak kipas)..

Dlm keadaan mamai, ak capai tuala n msuk ke dlm blik air.. Tgh2 ak gosok gigi bru ak tersedar..expoconvo 09 da abih da..waaarrrrggghhhh…

Utk Pengetahuan smua : eXpoconvo 09 bermula dr 29/9/09 shgga 4/10/09

29&30hb - pameran & eXponiaga shja

1-4hb - pameran & eXponiaga & acara

Adoyaaiii.....trasa lain mcm ja…ak pon x jd bersiap awl2 n trus landing blik atas katil…

Pnat, Letih, Lemas, Stress, Geram, Nyampah smuanya da HILANG dan DiGANTI ngn rsa HEPI, GIRANG, LEGA & KEPUASAN yg melampau…WOOOOOHHHOOOOOOOOOOOOOO…………..!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tp ada rsa x sdap dlm kepala otak ak ni sbb ak rsa mcm byk ja slah ak kt bdak2 eXpoconvo ni…

Of coz la xda apa yg ak mmpu buat slain mntak maap kt hgpa smua…

- Mgkin kengkadang tu ak termarah or agak kasar..

-mgkin kengkadang tu ak x layan hgpa..

-mgkin kengkadang tu ada yg seram tgok muka ak yg mcm pengganas yg sedang mencari mgsa utk dicepuk…

-mungkin kengkadang hgpa nyampah dngr ak ngarut…

-mungkin mcm2 lagi la….

Trima kasih byk2 ak ucapkan sbb kerjasama dan hubungan akrab yg kta jalin wlaupon ada yg ak x knal..mntak maap sbb x smpat berkenalan(chewwaaahhh)..

Laayyyaaaannn

Ak tau smua puas n hepi ngn eXpoconvo ni, lgi2 utk mereka2 yg dapat jodoh..kui3.. ak pon hepi sbb time expo ni rmai ja yg sudi blanja ak makan & minum..tima kasih bebyk…jimat duit ak


Yg pling pnting tima kasih kpda smua bdak2 LOGISTIK yg sentiasa bersemangat dr awl smpai la akhir… Tanpa hgpa smua x jd expoconvo ni…

Tima kasih jgak kpada abg2 kontraktor yg agak lembab wat keja…


X lupa jugak kpada WALKIE-TALKIE yg byk berjasa..

Ak da add WALKIE-TALKIE dlm list devices yg ak suka..hahaha

Ni la eXpoconvo terbaik bg ak x kira la apa org lain ckp..!!


akhir kta, selamat hari rabu utk smua...

Sep 12, 2009

KePulanGan Yg DitunGGu

Jika anda smua sedang membaca post ini, ketahuila bahawa aku da tiada…huhu…

Tiada tu bermaksud ak xkan memblogging dr hari ni smpai abih cuti raya la…bknnya mati..Skrg ni mgkin ak tgh dok sdap tdo kt dlm bus...

Aku ketepikan smua masalah dan tekanan..ak xkira..ak mau PULANG ke umah..

ak mau PULANG kpada diriku yg asal yg hidup tnpa masalah & tekanan..org bermasalah ke aku ni..tu yg kta xtau..!! ok2..ckup2 la tu mngarut

Nnt bla ak blik UMP semula bru la bleh blogging sbb umah ak xda tenet…yyeaaarrgghh..!!

-Aku nak ucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI kpada smua…

-Aku nak mntak maap bebyk atas smua salah & silap yg ak da buat kt hgpa smua..

-Aku jugak mengharap sesangat sesiapa yg ada gadoh2, bermasam muka & x bertegur sapa antara mmbr ngn mmbr tu


BERmaaf2an la…udah le tu gadoh2..xda pekdahnya..!!

Bila Hari Raya ni sng skit nak mntak maap kan..klu hari2 lain malu skit…so rendahkanla EGO dan bermaaf-maafan la smentara pluang tu ada..supaya msa2 hepi, msa2 bahagia, memori & kenangan tu PULANG blik kpda kta

Kepada yg da lma x blik umah tu, jom la blik…sian kt mak bapak yg rindu sngt kt anak2 dan sedang tggu kePULANGanmu di hari lebaran..sdihnya..!!

HArgaila kasih syg yg mak bpak kta dah bgi selama niPULANG la & mntak maap kt mak bpak kta sblm mereka tiada…bila tiba msa tu nnt xda gnanya nak nangis2 nak nyesal2…

OK2..ckupla ngn sdih2 n syahdu2 smua…da secawan da airmata ni(agak masin)..hahaha...skali lgi ak ucapkan

SELAMAT HARI RAYA & MAAF ZAHIR BATIN………………

Jemput2 la dtg umah ak kt kmpg PARIT KASA…tny ja kt mana umah PAKSU HALIM(bapak ak daa..) knfem org kmpg tau pny la..hahahah

Dan thun ni ak ada bju baru..!! kaler BIRU..ak tau rmai yg nak match ngn ak di hari lebaran nnt..xpa2..silakan…hehehe(sori2..agak perasan disitu) haha..ok2 sdah..smpai di sini sja kali ni..


…..Assalamualaikum…..

Sep 9, 2009

BBBooooOOOoooooOOMMMmm...!!!!

Dam dam dum..!!!

Da 18 hari kta berpuasa..time2 cmni besanya da bleh dngr bunyi2 mercun tp kt UMP ni mana bleh men mercun..Klu main jgak, maka akan dtgla lembaga yg bernama FELLOW utk mencepuk muka anda..hoho..AArrrgghh pduli apa..x kra main jgak...wooohhooo

OK la..ak nak kongsi skit pasal crta2 hujung bulan posa ni…seingt ak,msa tu ak bru berumur 10 thun..

Tiba sja 15 ramadhan, ak & mmbr2 ak iaitu MADI, Jolen & Den memulakan OPERASI…!!

Nama operasi tu ialah LETAM(LETUP+MERIAM)…tujuan operasi ialah menyediakan smua kelengkapan & keperluan utk meriam agung kami muahaha..

MUla2 kami pusing2 keliling kmpg cari PAIP ASBESTOS..x brani gna buluh sbb dlu usha crtaUSOP SONTORIAN yg mana usop n da geng x bleh raya sbb injured akibat drpd meriam buluh depa yg meletup & pecah..haha pdan muka…

Pastu cari tin milo utk tutop bontot meriam…n then beli karbaid…

AKhirnya meriam pon tersedia utk diletupkan…hahahaha…

MALAM2, lpas bukak posa ja trus pgi main meriam..ltak seketul karbaid, tmbh air skit..tutop pastu cucuh..

BBBOOOOOOOOOOMMMM…!!! Fuhh kuat gler..sgguh bangga serta sronok di situ…..

BBOOOOOOOmmm..!! ceh,..ada org lawan..!! apa lgi lawan la blik..best gla…

Eh2..mak bapak x marah ka..?? mstla marah..blik umah kena BAMBU…

FAKTA :Men meriam ni pon satu cara nak tolong org jgak…Kami slalu jgak main time2 sahur dlm kul 4.30 gitu la..

So bleh la kjut org bgun sahur..…tp niat baik kami dipandang serong..CISH..!! abih kena kejar ngn org kmpg(3 org ja sbnrnya yg kejar kami)..MERIAM AGUNG kmi depa buang ke dlm parit…huh dengki la tu…

SDih gila..huuuhhuu..thun2 berikutnya kami buat blik meriam agung kami tu…

Tu la crtanya….Kepada sesiapa yg nak men meriam kena la dptkan nasihat pakar dlu…hehe

Ak mntak tolong PAkciK GOOGLE cari gmba meriam, alih2 gmba awek cun melecun ni jgak yg keluar..sapa la dia ni..
agak seksi..ak da cut skit..hehe



Akhir kata, ak nasihatkan berhati2 kpda sapa2 yg nak blik kmpg tu…ak blik hujung mggu ni..wwoooohhoooo…Balik kmpg..oohhhooohhooo..blik kmpg..


Sep 4, 2009

PsychO

Pernah x hgpa terbaca or dgr ttg PENJENAYAH PSYCHO..??

Perogol bersiri, pembunuh bersiri & macam2 siri lgi la tergolong dlm geng2 psycho gak… Sikap keperibinatangan yg mereka tunjukkan mmg xda tandingan..

Ak bg contoh mudah la, Kes arwah NURIN JAZLIN.. knpa la sggup buat cmtu kt bdak cute tu…ish3

Ak bru terbaca artikel pasal PHILIP GARRIDO kt KOSMO!.. dia ni mmg melampau btoi tahap kebinatangannya, Org tua ni culik Jaycee Lee Dugard msa umur dia 10 thun & jdikan dia sbgai hamba seks smpaila ditemui smula bru2 ni masa umur 29thun..!!! 2 DEKAD..!!


Jaycee Lee Dugard 2 dekad jd hamba seks

Kesian btoi kt Jaycee ni..rsa cm nak nangis pon ada lpas bca ttg bnda ni... lgsg xda belas kasihan yg PHILIP bg utk dia.....sdih btoi la..apa la slah dia diperlakukan smpai mcm tu skali..??!!


NI la dia PHILIP GARRIDo..!!

Apa jnis makhluk la dia ni..?? AKAI ADA KA..??(akal ada ke x..??)
geramnya ak..Huuuuaaaaaaarrrrrggghhhhh....

klu ak dapat dia ni, ak tenyeh dia ngn CILi puas2..ak sggup pgi beli selori Cili utk org2 kampung tenyehkan plak...

ISH3...Betapa kejamnya manusia skrg ni..tp dulu pon da ada bnda2 cmni

Ted Bundy(student LAW yg ensem)-rogol dan bunuh 35 org pmpuan(80-an)

David Parker Ray-rogol,seksa & bunuh lbih 50 org since 1950

Clifford Olson-pembunuh kanak2 bersiri...dia da bnuh 11org kanak2

Ramai lg la...mlas ak nak ltak byk2..bikin panas hati sja..

Selalunya, org psycho cm depa ni ssh nak detect..luar cm besa ja, nmpk baik ja smpai para ibu tergila2 nak jadikan menantu..tp dlm sapa yg tau…??!!!! Jahatnya macam IBLIS..!!

Baik hgpa smua hati2, ntah2 jiran hgpa tu psycho..!!

So hati2 la...kenali jiran2 anda..kpda ibu bapa jga anak2 bek2..berhati2la x kira dimana jua anda berada



MAKLUMAT TAMBAHAN : KAki SkOdenG pon termasuk dlm golongan psycho..!!

Aug 30, 2009

BaZaaR..? PuaSa..? SeKsi..? BanGGa..?

Alhamdullilah hari ni da msuk hari ke-9 kta berpuasa…

Mggu lpas ada sorg mmbr smbg ngn ak & ckp cmni "ko kne pgi dowh bazaar UMP..da len da skrg ni, x mcm thun lpas..stylo la..best..bla..bla..bla" , cmtu la lbih kurg….

Ak pon excited nak pi BAZAAR RAMADHAN UMP lpas dgr bdak tu ckp...Semalam, ak pi bazaar tu ngn bdak2 umah ak....excited coz 1st time dlm bulan posa pi bazaar ni…alangkah gUmbirAnya..!! ahahahaaa

Tpi bila da smpai,tgok kiri, tgok kanan..sma ja..!! apa yg stylo..?? ada la skit2 perubahan kot…

AKAN TATAPI..!!

Satu bnda yg x pnah berubah ialaaaahhh….pengunjung2nya.. kt mana sja ak tgok, kiri,kanan,depan belakang, kecuali atas ngn bawah ada sja pmpuan2 yg pkai seksi2 bju ketat2, seluar ketat2, dedah2 sna,dedah2 sni

klu 2,3 org ja xda la kesan sngt tp berlonggok2…peerrrggghhh..slumber ja berjalan dgn bgganya dgn outfit dan pesen terkini yg seksi..!!

Adoyaaaiii…ni yg malas pi bazaar ni(cheewwaaaahhh)…btoi la kan, ak x nak la posa ak ni skadar PUASA UMUM sja(sekadar menahan perut dan kemaluan drpd kehendak syahwat)


hiasan ja ni..x tipu

Ada jgak ak ternmpak(“ter” mmbwa mksd x sengaja ya..heh) pmpuan2 yg dlunya msa bulan2 lain pkai tudung tp smlm msa kt bazaar x pakai tudung..

aik..!!, slalunya org akan try utk jd lbih baik msa di bulan ramadhan ni tp ini da terbalik..!! Ditambah plak ngn berlambak2 kapel2 yg berkepit2……

Adoi la..AKAI ADA KA..??(ada akal ke x..??)....bgga ka bila buat smua tu… tmpat bg org yg bgga dlm melakukan dosa ialah……. Pkirla sndiri jawapannya..!!

Msa bulan posa ni jom kita cba2 tggalkan amalan2 buruk n memperbaiki diri,..mna tau msa bulan posa ni terdtik hati kita utk mngekalkan perubahan yg baik tu…. MERDEKAkan la diri kita dr amalan2 yg buruk...

So, geng2 umah ak pon fed up dan buat keputusan utk beli makanan kt kafe ja (baik2 bdak umah ak ni..hehehe)... ..haha....KAFE gak yg terbaik..

Aku beli la jgak rojak ayam utk x mengecewakan diri sndiri lpas ssh payah nak pi ke bazaar tu(ssh ka..??ntahla)....

akhir kata, selamat menyambut hari kemerdekaan & selamat menjalani ibadah puasa

Aug 27, 2009

KeLiWoN...!!!

HANTUUUU…!! Disebabkan bulan puasa ni xda hantu so ak nak crta psal hantu skit..

Hgpa pnah jmpa@tengok hantu..?? best x..??haha

OK..dr hari ke hari ada ja crta hntu dan jin yg kta dengar…... dulu pnah jgak kacau bilau kmpg ak sbb bnda2 cmni… hasil drpd amalan2 ilmu terlarang mcm ilmu hitam & sihir.. ish3 apa da..blaja cara buat roti canai ke, roti jala ke, kuih baulu ke lgi bgus..

Kt m’sia ckup popular and femes dgn PONTIANAK, POCONG,HANTU RAYA & macam2 lgi la..

huuuuuuuu..pontianak...!!

Tp yang ak rsa plik sngt..knapa spesis2 hantu kt MALAYSIA ni lain bebenor ngn spesis2 hantu kat negara omputih sna.. hantu pon ada bgsa2 jgak ka..??

mgkin sbb cara hidup dan amalan yg berbeda..hehe..ya la kan,,kt tmpt omputih mana ada pocong sbb mreka klu mati x kena kapan...


geng2 pocong tgh lepak2 minum kopi..??!!


Mgkin jgak ada pertalian darah antara hantu m'sia ngn hantu omputih kot..cntohnya,pontianak ngn langsuir ada bau2 bachang ngn si DRAKULA

LaGi satu, hantu omputih lbih maju sprt GHOST RIDER(nek moto harley beb..woohoo)

GHOST RIDER yg MACHO..!!

Spesis hantu y pling ak x bleh lupa plak ialaaaaaaah spesis hantu dlm crta SENARIO THE MOVIE...

WAHED menyamar jd hantu kt dlm RUMAH HANTU FUNFAIR pastu RABA pmpuan n then ngaku tak bersalah sbb peranan dia ialah HANTU TE**K..

hahahah…kurg asam keping pny WAHED…



Spesis hantu zaman baru :
Cucu : Atuk kata dlu bnyk hantu kan..pontianak la, pocong la, langsuir la tp knapa skrg ni xda pon...

Atuk : OOoohh..zaman skrg ni hantu2 tu bertukar jd manusia..tu yg ramai2 pi merompak, merogol, menyamun...smua tu hantu la tu..kui3

Cucu : .......................

Aug 23, 2009

TaK PuaSa...!!!

Umur 9 thun, ak ngn mmbr ak MADi curi2 makan popcorn yg dibeli masa bazaar sehari sblum tu..mkn kt pondok rahsia kami …mmg byk kali ponteng time ni..x terkira

Umur 10 thun, kna tempeleng ngn tok siak sbb minum air mineral masjid msa pkul 3ptg..time tu ak ngn DEN, MADI and JOLEN..


Umur 11 thun, pgi menjala ikan ngn mmbr2 pastu trus bakar ikan yg kami dpat n then makan la..minum plak air buah nyoq(buah kelapa la) …peerrgghh sdap gila..time bulan lain xda la sdap mna pon..

Umur 12 thun, curik2 bawak nasi ngn lauk sahur ke pondok rahsia…kenduri la ak ngn mmbr2 di tghari pada bulan puasa..hahaha.. tp malangnya kena tgkap dgn mak MADI.... wat segan ja..kih3

MAK MADI : apa la hgpa ni..da bsaq pon xmau nak posa lgi..bdak kcik umur 6 thun pon bleh posa pnuh..!!! hiii..!!

JOLEN : eleh kami masa umur 6 thun pon posa pnuh jgak..

MAK MADI : ooo..menjawab.. ak lempang satgi naya ja..!!


UMur 13 thun, bantai tembikai yg Pak Ngah YOB tanam kt batas2 bendang(sawah) dia…..Adooiii..da la x puasa pastu makan bnda curi plak tu…tp msa Hari Raya kmi da mintak maap n mintak halalkan tembikai tu skali..

Pak NgaH YOB kta, “ooo..klu cmtu tembikai y hgpa mkan tu kira duit raya la..dah2.. ak xmau bg duit raya..hahahaha” Pak Ngah YOB ni klu gelak sampai hujung kmpung pon bleh dgr..


UMur 14..haa apa..?? time ni ak da posa pnoh la…mklumla la da baligh..da gagah, matang, bijak dan perkasa serta mcm2 lgi la…haha..Da tahu pkir..!!

BDak2 laki bila da bsar akan posa pnuh tp pmpuan msa kcik ja pnuh..da bsar konfem x pnuh..kan3..

Tp ada gak y da bsar pon x reti2 nak puasa…hiii Buat malu ja kt mak bapak, kt org rmai dan y pling pnting skali malu kpda Allah s.w.t


oit..oit..x puasa..!! slumber je mkan2 smbil senyum2..!!


Ok la, last skali jom jalani ibadah puasa dgn sebaik2nya…

MALAM NI AK N DA GENG NAK BUKAK POSA NGN SIAKAP BAKAR..!!wwoooohhooooo

Aug 21, 2009

RaMadhaN MenJeLma


Msuk sja maghrib td, maka tiba la kita smua di bulan ramadhan…yeah..!!

InsyaAllah..ak n mmbr2 smua akan posa pnuh, kpda pmpuan2 smua nnt cepat2 ganti posa..mklumla hgpa x bleh posa pnoh..kan3..yang lpas2 tu da ganti..??..hehehe

Bila BULAN PUASA ja slalu org ckp “jom la kta bca al-Quran..blan posa ni wei ".. “jgn mrah2 di bulan posa ni,,x elok..jgn itu..jgn ini”

Ya mmg btol..tp x brpa tepat…Yang lbih tepat ialaaahh…..kta ptut jadikan ramadhan sbgai MEDIUM utk kta berubah menjadi muslimin dan muslimah yg lbih baik dan juga membanyakkan amal ibadah utk mendapatkan keredhaanNYA

ya la kan, bknnya time bulan posa ja kta kena byk bersabar,

bkan time bulan posa ja kta kna byk2kan amal,

bkannya time bulan posa ja kta kna mcm2 lg la…….

blan lain pon kta ptut amalkan smua tu…So,, jom rmai2 cba kekalkan amal2 kebaikan yg kta buat msa bulan posa pda bulan2 seterusnya…InsyaAllah ak pon akn improve diri ini utk jd lebih baik(chewaahh..azam ni)

Lg stu cuba la buang tabiat buruk…cntohnya kpda y suka korek-korek cium,. eeeeeeeeeeee..henti2 la..haha

Ak juga nak mntak maap kpda smua klu2 ada y bengang kat ak or ak ada wat silap kt hgpa smua.....

AK da maapkan hgpa smua x kira la salah apa2 skalipon

Yg mana x bertegur sapa, bermasam muka dan gaduh2 tu bermaaf-maafan la supaya puasa kta lbih baik dan pnuh keberkatan..xda dendam2..xda marah2..xda kutuk2..xda umpat2..xda bla..bla..bla

Byk lgi ak nak crta pasal bulan posa ni tp xpa..len kali ja la…

Akhir Kata…SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL-MUBARAK

Aug 19, 2009

TAK PERLU SEBAB

Disebabkan oleh permintaan rmai, aku akan bercerita ttg bnda2 y berkaitan ngn CINTA(wwooohhoo)

Sbnrnya x ramai pon..3 org ja y mntak..haha.. xpa2 tima kasih kpda IMA, APR n JEPON sbb bg cadangan n permintaan…eleh ckp je la hgpa nak mntak pndapat ak..hahahaha

Ok, ak rsa smua org da common ngn soklan “kenapa awak mencintai saya..??” Selalunya soklan ni golongan pmpuan suka tnya kpda golongan laki..

Honestly, ak agak kurg minat bila diajukan soklan cmni.. Utk menggamatkan lagi suasana, ak da sediakan satu crita utk hgpa smua…

SAMAD & TIPAH adalah pasangan y bru sja bertunang…Satu hari mreka pgi dating dari awal pagi smpai la ke ptg…Last2 stop skjap n lpak kt tepi tasik..depa pon sembang2 la smpai satu masa tu :

TIPAH : Mad, awak cintakan saye kan..?? nape ye..??

SAMAD : Err..ssh la nak ckp…err..xpa la y pnting sya cintakan awak..

TIPAH : Alllaaaa..xkan soklan tu pon ssh sngt nak jwab..klu cmni kte tgguh la kawen..

SAMAD : OK2..sya suka suara awak..merdu sgguh..suka tgok snyuman awk..bla..bla..blaa

Utk jaga hati si TIPAH, SAMAD jwab la jgak soklan tu

HAri berganti hari shingga hari sblum perkahwinan depa…NAmun sdah ditakdirkan TIPAH eksiden msa nak p beli tonggeng ayam kt pasar malam..

TIPAH cdera parah smpai koma…x tertahan air mata SAMAD mlihat keadaan TIPAH y x berdaya lalu berkata ,

TIPAH, saya sngt cintakan awak…msa awak tny knapa saya cintakan awak mmg sya x dpat jwb..

ITu smua kerana jikalau sya cintakan awak krana suara awak yang merdu maka skrg ni sya x bleh mencintai awk krana sya x dapat mendengar suara awk

Jikalau sya mencintai awak krana senyuman maka sya x bleh mencintai awak skrg krana awk x mmpu lgsg utk tersenyum.

So,..fahamila bhawa sya ikhlas mencintai awk x kira apa2 pon

TIPAH y masih dapat mendngr luahan rasa SAMAD trus mengalirkan air mata….

HAAaaa…..CInta y tulus x memerlukan sbb krana ia lahir dari HATI….!! KLu da syg perlu ke sbb..kdg2 bnda tu dtg cmtu ja

Contohnya la kan “kenapa dia menulis gna pen..?? sbb dia rsa cm nak tulis gna pen”

So sma la “knapa awak cintakan saya..?? sbb rsa cinta saya ni terlahir dgn sndirinya dr hati..(chewaahh)

So kpada pmpuan2 x pyah la ckp “eleh laki ni mulut ja mnis,tp…………….”

Laki bermulut manis sbb pmpuan jgak y nak cmtu..kan3

HMM..pkir-pkirlaa..CINTA Y IKHLAS DAN TULUS X MEMERLUKAN SBB

NI pandangan ak la..hgpa pny pndangan xtau la cmna kan..

ADOYAII..da mcm DR. LOVE da ak ni..hahahahah

Aug 18, 2009

TERMENUNG & MERENUNG

2THUN LPAS

Udara malam tu sgguh nyaman..angin bertiup sepoi2 bhsa…ak ngn mmbr2 lpak kt tepi sungai dekat2 ngn bandar smbil nyanyi2 diiringi ngn bunyi gitar..nyanyi sakan kami malam tu..maklumla da lama x jumpa..

Jam menunjukkan pkul 12.30 tgh mlm..kelihatan sorg pmpuan berpakaian seksi berjalan depan kami..heh, sapa x knal si JOYAH,pmpuan 29thun y melampau seksinya..

Kami pon apa lgi..bersiul2 mengusik JOYAH..peewwiiiiiiiittt

JOYAH : hey..!! apa peewwiitt2 hah..??!!

PEN(mmbr ak) : Alllaaa Joyah, rlek la dlu..meh la lpak ngn kami..

JOYAH : Ish hgpa nak apa.??

LAST2 Joyah pon lepak la jgak ngn kami…tiba2 “eh hg ni sekampung ngn ak kan..??” joyah ckp kat ak..

AKU : ya la..ak la tu..awat..??

JOYAH : lama x nmpak hg..hg watpa skrg ni..??

AKU : Aku blja lg kt bla..bla..bla..

JOYAH : OOoo..watpa malam2 cmni dok lpak lgi…...hgpa smua ni blja lgi kan..hiii..Cuba la hargai masa skit..Pgi la bca buku ke, ulangkaji ke…ini x,lpak tgh2 malam cmni… Sian kt mak bapak hgpa, klu depa tgok hgpa cmni mst depa sdih..

MIJIN(mmbr ak) : Hek eleh..ada hati nak nasihat org plak..!! klu mak bapak hg hidup lgi mst lgi sdih klu tgok hg cmni..blah la…

AK ngn mmbr2 len berdekah-dekah gelakkan si JOYAH..dia pon blah dr situ dgn moral yang sngat down

Tapi makin lama....kami sedar..xda apa y salahnya pasal nasihat dia tu…y salah cuma dia seksi…bkak aurat

AK tau rmai y ada perangai cmni..ssh nak trima nasihat org, lgi2 org2 y cm si JOYAH dan yang sewaktu dgnnya..slalunya mst ayat ni kuar “eleh,ko tu lgi truk dr ak..memandai plak nak nasihat ak”

BTOI X…???

Mna kita tau org tu lgi truk or jahat dr kita..?? Cmna plak kta tntukan kebaikan seseorg..??

X semestinya seseorg y selekeh ataupon sorg y pnah wat silap atau wat bnda jahat x bleh nasihat org len…!! Ntah2 depa 2 lgi bgus or lgi mengerti ttg kehidupan(cheewaaahh)..

Dlm ISLAM..Allah s.w.t tidak membezakan darjat hamba-hambaNYA kecuali melalui IMAN dan TAQWA

Xdak sapa2 dan xda alat kat dunia ni bleh ukur IMAN dan TAQWA manusia kpda AllAh s.w.t utk menentukan seseorg tu bek atau jahat…!!!

Sebenarnya..bkan masalah bek atau jahat..!! Masalah sebenarnya ialah EGO..!! Xnak trima nasihat org lain..apatah lgi nasihat drpd org y nmpk agak jahat..


SO..MARILA BERSAMA

RENdaHkan EGO..trima kesilapan..blja la menerima nasihat org..

YANG BAIK KITA TERIMA,YANG SALAH OR BURUK KITA BETULKAN…

Aug 12, 2009

BERITA YANG MENGEJUTKAN


Assalamualaikum..agak lama ak x hapdet blog ak nih…Akhirnya dapat gak ak curi masa utk hapdet…

Hari ni ak nak habaq stu berita yang mengejutkan…!! Nak tau..?? ok bca smpai abih

Sesesungguhnya, ak membesar dgn meminati ULTRAMAN..mcm2 ultraman la..ULTRAMAN TARO, GOH, SEVEN n mcm2 lgi la..best gila usha crta ultraman

TP ak bru dpat satu berita drpd sumber2 y bleh dipercayai yang ULTRAMAN telah menjalin hubungan rapat dgn dgn team MANCHESTER UNITED..!! HUH..!! Sbb ni la ak x suka ULTRAMAN bila da besar..!!!!

Disebabkan kehilangan TEVEZ dan CRISTIANO RONALDO, MAN UTD bertindak meminta pertolongan ULTRAMAN utk menghadapi liga season ni..!!

OK, ak tau rmai y rsa plik dgn berita nih…Ak tnjukkan buktinya :



DALAM perjanjian..player MAN UTD kna tolong ULTRAMAN hapuskan raksasa..tu la psal skrg ni depa pkai baju mcm team BANTERAS RAKSASA dlm crta ULTRAMAN..





Selain itu…ULTRAMAN telah bg bantuan KUASA kt player MAN UTD masa perlawanan MALAYSIA vs MAN UTD smpai lampu kt dada depa 2 bunyi ling long ling long..depa bg full power tu..!!

Ptut la bleh menang ngn MALAYSIA..klu x konfem MALAYSIA y menang sbb ada AMRI YAHYAH..!! YEEAAArrrGGHHH..!!

KUrang asam keping btoi MAN UTD nih..ni kira men tipu jgak la ni..

Bleh plak mntak bantuan power dr ULTRAMAN


Mst ada tertanya2 apa kena-mengena ULTRAMAN ngn bola..?? terer ka depa ni men Bola..?? Haaaa…ULTRAMAN sngt terer men bola…depa bg power smpai player2 MAN UTD y lemah jd kuat..

klu hgpa nak tau ULTRAMAN ngn RAKSASA gadoh sbb bola la..raksasa x puas ati ngn kemenangan ULTRAMAN..abih raksasa buat huru-hara kt planet len sbb kalah ngn ULTRAMAN


ni gamba goalkeeper ULTRAMAN..terer woo..stakat ni bru bolos 1 gol..x mcm goalkeeper MAN UTD..anta AMRI YAHYAH pon da ckup..trus bolos 2 gol...hehe






NI plak gmbar player lagenda ULTRAMAN...mmg hebat dia ni..lbih kurg mcm MARADONA la..
Bagi geng2 ULTRAMAN dia ni kira mcm idola...hahaha


OK..ni la tindakan MAN UTD utk memastikan depa bleh bersaing...team lain cmna plak..??
TEAM len gna keupayaan sndiri ja ak rsa..hahahahahaha

Kepada penyokong2 MAN UTD... PEACE NO WAR..hahahahaha

Aug 5, 2009

KaWan,MemBeR,SaHabAt,RaKaN DLL.



SUatu hari ak berada di suatu tmpat dimana ak x knal sapa2 pon…terkial2.. nak tny org pon sgan..tgok kiri,tgok kanan..smua ak x knal….

HAA..pnah x hgpa smua alami bnda cmni…?? Apa y akan hgpa lakukan..??

Ok, ak da byk kali alami bnda cmni..masa tadika..msa sekolah..msa msuk matrik..msa msuk UMP..

Dan mcm biasa la..time2 cmni la kita kna cari kawan baru… UNTUK APA..?? supaya nnt kita xda la dok sorg2 kan..

Msa kcik2 dlu ak slalu keliru pasal mksud FRIENDSHIP..pnah jgak ak ingt

FRIENDSHIP=Kapal Peranchis(FRENCH SHIP) sbb usha movie perang dulu2.. X lama lpas 2 ak tau y FRIENDSHIP=PERSAHABATAN

Tp bila ak semakin dewasa ak paham y mengetahui mksd FRIENDSHIP x sama dgn memahami apa itu FRIENDSHIP….

Lain org lain la point of view nya kan.. bg ak FRIENDSHIP@PERSAHABATAN tu satu bnda y best…

Sbb bila kta ada kawan, mcm2 kita boleh buat…

Yolah kan dgn kawan la kita…lepak…enjoy..crta mslah..n mcm2 lgilah

Pendek kata..hidup kita lebih berkaler la bila kta ada ramai kawan…

Akan tatapi..jeng3x

Ramai kawan maka byk ragamnya….ak PALING SEDIH bila tgok kawan2 y dulunya rapat gila babas tp skrg ni lgsg x bertegur sapa…bila tny apa sebab, slalunya sbb bnda2 remeh ja..cntohnya :

BOESTAMAM : eh, ko dr mne ni..??

SAMEON: Dr pekan ler..ak pgi beli brg dgn Kassim td..

BOESTAMAM : Cish..sggup ko menduakan ak, apsal gi x ajak ak..apa pny mmbr la ko ni..arrgghh sdah..!! blah la..mlas ak nk kawan ngn org cm ko ni..!! Da la Kassim tu x ensem..ko pon sma gak x ensem..!!

ATAUPUN

SENAH : Ak ada mintak karipap y Zainab buat td..ko nak x..??ni ada lbih lg ni..

MARKONAH : Eh, ak pon ada buat karipap kn..nape ko x makan karipap ak je..nak jgak mntak kt Zainab

SENAH :Allaaaa...alang-alang ak pgi bilik dia td, ak mntak la skit..dia pon mmg nk bg..

MARKONAH : Eleh....ak tau la karipap ak tu x sedap,kcik serta x lawa.. ko klu x suka ckp je la x suka...x pasal je ak cepuk muka ko tu nnt..makan la karipap zainab tu sampai gemuk..!!Mulai hari ni kita putus kawan >@$#%^&!#....!!


Ape ke halnya la bdak2 kt atas ni..naik meghoyan ke apa..?? Perangai cm bdak2

Ak x paham la knapa sbb bnda2 remeh cmni pon nak gadoh-gadoh or bermasam muka sampai berbulan2…

Adoyai..sdih la ak bila tgok bnda2 cmni… Dari kecik smpaila besar kita tercari-cari org utk dibuat kawan tp bila kta da dapat, kta buang ja kawan tu hnya sbb bnda kecik or remeh

cOntohnya Senah ngn Markonah tu.. C’mon la…nilai friendship hgpa jauh lbih tggi drpd karipap y 3 bijik singgit pon bleh dapat tu…!!


Watpa la nk gaduh2.. Xda pekdahnya..wat segan ja org tgok..

HIiiii C’MON la..ADA AKAL FIKIRLA SENDIRI..!!(eh2 ter-EMO plak) Sapa2 y gadoh or x tegur sapa ngn mmbr tu..berbaikla smula..x payah la EGO sngt..

Kesimpulannya.. HARGAILAH KAWAN2 ANDA..HARGAILAH PERSAHABATAN..!!

Kepada kawan2 ku smua SELAMAT HARI KAWAN..ada ka hari kawan..??

APa2 la..PEACE NO WAR AND NO GADOH-GADOH



Ak terdetik nk tulis psal KAWAN ni sbb dapat friendship card..menatang apa tu..?? ni ha :

Anyway thanks to cikyana sbb bg bnda ni..dia ckp cmni “sila dtg amek frenship kad kt blog cikYana..tq” oh TERHarUnya..!! hahahaha

Sapa2 nk amik, silakan….mmg dialu-alukan amik..

Aug 1, 2009

BABI..!!

BABI OH BABI KENAPA KAU SELESEMA OI..!!

H1N1 or SELESEMA BABi mmg da lama msuk MALAYSIA.. Dan akhirnya sampai jgak penyakit ni kt UMP…beberapa org disyaki positif..!!

UMP pon da jd cm kt negara2 ARAB ..rmai y pkai PURDAH termasukla LELAKI..!!Ok2..mksud ak topeng muka la..Yang paling x bleh blah..main bola pon pkai topeng..!!


So..utk mengelak wabak H1N1 ni jd lgi truk…pihak UMP mngisytiharkan CUTI selama smggu..YIIHHAA..ARRIBAA ANDRE..HASTALABISTA BEBEH..!!


Haa..2 suara org y srnok la bila dpt cuti tp ak x rsa sronok pon sbb lpas ni mst PACK GILA BABAS ngn assignment, tutor, kuliah, project n mcm2 lgi la..adoiii



Ni la dia babi-babi 2..rlek ja bleh men bola lgi..BLASAH KANG!!


ADooOOOiiii….babi yang selesema, manusia jgak y susah hahaha… Mana la plak asalnya H1N1 ni..dari BABI-BABI SEDUNIA KAH..??? ARRGGGGHHhh..geramnya ak..

Tp kan, ada sorg minah y bru ak knal bulan lepas ckp kt ak cmni..

“ x payah la ko nk geram2 or tercari2 plak dr mana dtgnya selesema babi nih…anggap la ini sebagai peringatan drpd ALLAH s.w.t kepada seluruh umat manusia”


Btoi la apa y dia cakap 2 kan..so..beringt2la kita...

Jul 26, 2009

ALI & ABU : FiNaL EpisoDe

SEtelah berkenalan ngn awek cun lgi sexy, Ali & Abu da mula terer dalam bab2 bnda bru cm GANJA, PIL KHAYAL, MEREMPIT & macam2 lgi la
Tmpat lpak plak da x main da kt kmpg..skrg ni msti kt CLUB.. Mkin lama,makin hanyut si Ali & Abu ni…


Tapi Abu jd lgi advance sbb Ali kna dok kt asrama sbb blja kt skool Asrama penuh(episode lpas) y jauh dr rumah.. STIAP KALI CUTI JA Ali akan blik berpoya-poya ngn Abu…

Sungguh hepi dan ceria serta asyik bdak 2 org ni melayani nafsu mereka…!!

Beberapa thun kemudian..mreka abih blaja kt skool..Ali msa dlm perjalanan utk blik ke rumah dr skool da terbayang betapa hepinya dia nnt bila dpat dapat pgi berpoya2 ngn Abu.. “hii..seronoknya..Abu mmst da plan mcm2..”



Smpai ja kt rumah, Ali trus pgi umah Abu…tp Abu xda kt umah.. X lma lpas 2, Abu blik..

Ali tersenyum tgok Abu dr jauh tpi bila makin dekat plik plak rsanya… Abu blik ngn kopiah melekat kt atas kepalanya..Lgi plikla Ali rsa bila Abu ckp dia pgi msjid,..solat zuhur berjemaah..!!!!!


YAAAAAAAAAAAA…………Abu da INSAF..!!

Ali : Hg ni biaq btoi…cmna bleh jd cmni..???

Abu : Ntah la..ak da malas la nk enjoy2 lgi..da rsa x best da…

Ali : Hahahaha…ni skill lama ni…sja ja nk wat lwak tghari buta cmni..OK2..mlm ni kta p lpak ngn Sally & awek hg y cun lgi sexy tu..

Abu :Mlas la… Ak da clash da ngn awek ak tu…

Ali : Haaaaa…apa kna ngn hg ni..?? hiiiiii


Ali pulang ngn kuciwa..best fren dia berubah…. Mlm 2 Ali pgi enjoy ngn Sally tnpa Abu...tpi mmg x best klu xda Abu mmg lain..x best..!! Sally ckp.. “ apa kena la ngn Abu ni..da sebulan da x lpak kt sni tau”


Tiap2 hari Ali akn pujuk Abu pgi enjoy ngn dia…

Ali : Woi..hg nk p mana..?? jom la mlm ni..x best la xda hg…

Abu : Kan ak da ckp..ak xmau la..ak nk p msjid ni..jom la..

Ali : Ish xmau ak..!!jom la woi mlm ni..da lma x enjoy2 ngn hg ni.

Abu : Hmm..hg ingt x dlu kcik2 kta slalu p msjid sma2..da lma kta x p msjid sma2…

Ali : laaa…ok la..jom ak ikut tp mlm ni hg mst ikut ak…

Abu hnya tersenyum……….

Pas2, Ali & Abu nek moto masing2 ke masjid..dalam perjalanan ke masjid 2 rsa cm best ja, angin bertiup malu2…


TIBA-TIBA…….. “AABBUUUUUUUUU…”

Skkreeeeeeeeeeeeeeeeeettttttttt….bOOMM…!!

Sebijik kreta hilg kwalan trus melanggar Abu...Abu tercampak jauh..

..Ali trus brek n lari laju2 ke Abu.. KeaDaan Abu parah..!!

Drah membuak2 kluar

Ali : Rlex Abu..ak bwak hg pgi hospital..

Abu : AAaa..aaa…Aliii.. Ak nk mntak maap… ba..banyak salah ak kt hg....ki..ki..kirim salam ak kt mak...bpak ak ngn kwan2 kta...ckp..ak...mntak maaf...

Ali : APA HG CKP NI..??!!! Dok diam2.. SAPA2 CPATLA TOLONG BWAK PGI HOSPITAL..!!!!!!!!!

Abu : aaa..aaaa.. Ali.... lpas ni hg..jgn la ingt2...psal bnda2 x elok y kta da...pnah buat… HG.. ii..ingat la msa2 ak a..a..ajak hg pgi masjid..msa2 kta... mengaji Al-Quran sama2 dlu..time..time..

Ali : ya2 ak paham..x pyah ckp da

Abu kumat-kamit mengucap syahadah…dia meninggal dunia di tmpat kejadian…

Xda apa y Ali bleh buat melainkan menangis….

OK… APA YANG AKAN TERJADI KEPADA ALI..??? ADAKAH DIA AKAN INSAF..???

Ak tgglkan persoalan ni utk hgpa smua..buat ending y hgpa suka sbb kta juga mgkin sama sja mcm Ali tp x pnah nk sedar2…

KEINSAFAN.. Perlu ke perkara cmni berlaku dlu pastu bru nk insaf…!!! Kta kna sntiasa ingt y ajal & maut x menunggu sapa2 pon… Alhamdullilah Abu sempat bertaubat tp klu yang eksiden 2 Ali...........................



Akhir kta..slalu la muhasabah diri…renung-renungkanlah